Back to Top

Corsenerosta Rexxer Point!

Julkaistu: 23.02.2015 21:46

Rexxer Ecu TuningCorsenero on nyt Suomen ensimmäinen (ja ainoa) Official Rexxer Point. Rexxer on saksalaisen yrityksen kehittämä työkalu moottorinohjausyksiköiden ohjelmointiin ja muuttamiseen. Aiemmin muutokset moottorin elektroniikkaan on jouduttu toteuttamaan käyttämällä mm. Termignonin putkiston mukana tulevia ohjausyksiköitä ja/tai erilaisilla "huijausmoduuleilla" ja johtosarjaan asennettavilla lisälaitteilla. Nämä tuovat mukanaan ei-toivottuja ominaisuuksia lisääntyneinä vikamahdollisuuksina, viiveinä ohjaussignaaleissa ja kompromisseina säädettävyyden suhteen.

Rexxerillä kaikki muutokset tehdään suoraan pyörän omaan, alkuperäiseen ohjausyksikköön. Näin toimittaessa mitään ylimääräistä ei lisätä pyörän sähköjärjestelmään, ainoastaan korvataan alkuperäinen ohjelma joka pyörään räätälöidyllä ja yksilöllisellä ohjelmalla. Toimivuus paranee huomattavasti myös Ducati Performance-yksiköihin verrattuna koska mm. happianturit ja pakoputkiston servon ohjaamat meluläpät voidaan poistaa käytöstä. Ja mikä parasta, alkuperäinen ohjelma otetaan talteen ja pyörä on palautettavissa milloin vain alkuperäiseen tilaan jos pyörä halutaan esimerkiksi myydä vakiokuntoisena.

Kun muutokset tehdään alkuperäiseen yksikköön niin muutokset ovat täydellisen yhteensopivia myös CAN-väylän kanssa eikä vikailmoituksia tule. Samoin kilpakäyttöön väylästä voidaan poistaa lisäksi mm. jäähdytystuulettimet, sivutuki, takavalot, kierrostenrajoitin, käynnistyksenesto, tehdä Ride-By-Wire muutokset jne.

Ducateihin onnistuu Rexxerillä uusien avaimien koodaaminen, myös ns. punainen avain, mittareiden koodaaminen sekä uuteen mittariin myös ajokilometrien siirto vanhasta mittaristosta. Perinteisesti punaisen avaimen häviäminen/tuhoutuminen on tarkoittanut mittariston, ohjausyksikön ja lukkosarjan uusimista (SS, ST, 749/999, MTS620/1000/1100, Sport Classic, Monster 620-Monster S4RS) ja hinta on kivuliaan kova. Nyt sekin onnistuu huomattavasti edullisemmin.

Mitä maksaa? Normaali ohjelman vaihto maksaa 250€ (sis. alv.24%) ja haluttaessa dynamometrissä säätäminen tuntiveloituksella. Joka tapauksessa edullisemmin kuin vaikka Power Commander+mahdolliset lisämoduulit+säätötyö.

Mihin pyöriin? Aprilia, BMW, Ducati. KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Triumph ja monet muut. Tulossa on Kawasaki, Suzuki, Harley-Davidson. Kysy lisää Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai 040 507 7097. Lisätietoa löytyy myös Rexxerin omilta sivuilta www.rexxer.eu.

Corsenero valmiina prätkäkauteen

Julkaistu: 12.01.2014 12:09

Korjaamo on saanut viimeiset lisäykset kalustoon rengas- ja tasapainokoneiden muodossa. Nyt onnistuu myös erikoisten takavanteiden oikeaoppiset tasapainotukset.

Lisäksi uutuutena on pakokaasuanalysaattori jolla saadaan säädöt osumaan juuri niin kuin kirjoitettu on.